Gepubliceerd op: 27 maart 2013
Pitch
Fosbury lanceert het eerste complete platform voor Passbook Campagnes http://pr.co/p/000wl0
Samenvatting
Fosbury, een platform voor het ontwerpen, beheren en distribueren van iOS Passbook campagnes is vandaag officieel gelanceerd. Fosbury is een eenvoudige web-applicatie die bedrijven in staat stelt om binnen een enkele minuten prachtige Passbook campagnes te ontwerpen in de vorm van mobiele coupons, klantenkaarten of giftcards. De campagnes zijn via platforms als Facebook, Twitter, nieuwsbrieven of websites te verspreiden, om vervolgens de voortgang van de campagne in real- time te kunnen volgen.
Details

“We geloven dat ‘digitale portemonnees’ zoals Apple’s Passbook enorme mogelijkheden bieden voor bedrijven om hun online databases naar de ‘offline’ wereld te trekken. Met Fosbury leveren we een fantastische tool om dat te doen.” aldus Lucas Tieleman, mede-oprichter van Fosbury. “Veel merken en retailers spenderen erg veel tijd en moeite om Facebook fans & Twitter volgers te krijgen. Als ze die eenmaal hebben, is het ook belangrijk ze te activeren. Mobiele coupons zijn daar een prachtige mogelijkheid voor. De vraag is alleen hoe krijgt de consument die op haar telefoon. Iedere iPhone heeft standaard Passbook op de telefoon staan en consumenten kunnen coupons die aangemaakt zijn via Fosbury heel simpel toevoegen. Ze hoeven geen speciale kortingsbonnen Apps of andere zaken te installeren. Fosbury geeft de retailers de mogelijkheid die coupons aan haar consument aan te bieden met behulp van Passbook.”

Fosbury is het geesteskind van Willem Spruijt, Martijn de Kuijper en Lucas Tieleman. Willem en Martijn richtte eerder Yunoo op. De start-up won meerdere prijzen waaronder web-site van het jaar en werd eerder verkocht aan AFAS Software. Lucas richtte eerder 94Wines en Repudo op.

Fosbury Functionaliteiten

• Design: Binnen Fosbury kunnen retailers zelf hun passen ontwerpen. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van Twitter waar bedrijven al een design gemaakt hebben. Fosbury gebruikt het design van Twitter-pagina om een pas te ontwerpen. Ook kunnen retailers hun eigen afbeeldingen uploaden, de kleur van de pas en de tesktkleur kiezen.

• Campagne Management: Zet een Passbook campagne op in drie simpele stappen met details, notificaties & distribute. Kies een template, voer een titel voor de campagne in en geef aan hoeveel passen er aangemaakt moeten worden. Iedere campagne krijgt zijn eigen beschrijving en aanvullende informatie, tevens kan een streepjescode toegevoegd worden. Daarnaast kunnen retailers ook locatie-gebaseerde push berichten aan de pas toevoegen. Door middel van een integratie met Foursquare kan de retailer zijn locaties aan de pas koppelen en op het moment dat een consument in de buurt komt van één van deze locatie krijgt hij/zij een push bericht met een door de retailer in te stellen bericht. De Passbook campagnes kunnen verspreid worden via de Facebook & Twitter accounts van de retailer. Dit kan direct vanuit Fosbury. Ook kan er HTML-code voor een “Voeg toe aan Passbook” knop gedownload worden om die op een web-site te zetten of in een nieuwsbrief te plaatsen.

• Campagne Statistieken: Op het moment dat een campagne gedistribueerd is kan de retailer zien hoeveel passen er geopend, geinstalleerd en verwijderd zijn. Tevens kan men zien hoeveel credits de campagne al heeft verbruikt en is er de mogelijkheid om de campagne uit te breiden met meer credits.

Begin zelf met het ontwerpen, beheren en analyseren van Passbook campagnes door je aan te melden op http://www.fosbury.co

Over Fosbury
Fosbury (http://www.fosbury.co) is een platform voor het ontwerpen, beheren en distribueren van iOS Passbook campagnes. Onze eenvoudige web applicatie stelt bedrijven in staat om snel en makkelijke prachtige Passbook campagnes te ontwerpen, ze via alle relvante platforms als Facebook, Twitter, nieuwsbrieven en web-sites te verspreiden en hun voortgang te bekijken in een dashboard. Het Fosbury platform biedt bedrijven een centrale plek om door middel van Passbook hun bestaande gebruikers te activeren en bereiken.

Fosbury BV is opgericht in December 2012 en is gehuisvest Utrecht. Volg Fosbury op Twitter of vind meer informatie op http://www.fosbury.co.

Media contact:

Mindy M. Hull
Mercury Global Partners for Fosbury Tel. +1 415 889 9977 (USA)
Tel. +31 62 504 7680 (EU) mindy@mercuryglobalpartners.com Twitter: @MercuryGlobal and @mmhull

Citaten
“We geloven dat ‘digitale portemonnees’ zoals Apple’s Passbook enorme mogelijkheden bieden voor bedrijven om hun online databases naar de ‘offline’ wereld te trekken. Met Fosbury leveren we een fantastische tool om dat te doen. Veel merken en retailers spenderen erg veel tijd en moeite om Facebook fans & Twitter volgers te krijgen. Als ze die eenmaal hebben, is het ook belangrijk ze te activeren. Mobiele coupons zijn daar een prachtige mogelijkheid voor. De vraag is alleen hoe krijgt de consument die op haar telefoon. Iedere iPhone heeft standaard Passbook op de telefoon staan en consumenten kunnen coupons die aangemaakt zijn via Fosbury heel simpel toevoegen. Ze hoeven geen speciale kortingsbonnen Apps of andere zaken te installeren. Fosbury geeft de retailers de mogelijkheid die coupons aan haar consument aan te bieden met behulp van Passbook.”

— Lucas Tieleman, CEO en co-founder